< nazaj na novice

24. september 2012

Kraj: LJUBLJANA

IZJAVA ZA JAVNOST

Izjava za javnost.

 

 

Člani predsedstva Zveze veteranov vojne za Slovenijo smo na svoji seji razpravljali tudi o posledicah, ki jih je s svojimi ukrepi povzročil Zakon o urejanju javnih financ. Velikemu številu veteranov vojne za Slovenijo odvzel večino pravic, določenih v Zakonu o vojnih veteranih.

Številni poskusi, s katerimi so se veterani želeli vključiti v iskanje bolj ustreznih rešitev za blažitev krize, niso bili uspešni. Nasprotno, ves čas se poskušajo vzpodbujati spori in nesoglasja med veteranskimi organizacijami, kar pa odločno zavračamo in poudarjamo - v prihodnje nič o veteranih brez veteranov! S takšnim početjem in takšnimi ukrepi se zanika prispevek vseh veteranov za samostojno Slovenijo! Prispevka veteranov, ki so z orožjem v roki branili novo nastajajočo državo, nam ne more vzeti nihče, z nobeno pretvezo ali zastraševanjem, še najmanj pa z odvzemom finančnih sredstev!

Predsedstvo ZVVS je ponovno izkazalo pripravljenost za sodelovanje pri iskanju najbolj ustreznih rešitev pri zaščiti pravic svojih članic in članov. V primeru, da do tega ne bo prišlo, bo o nadaljnjih ukrepih odločal izredni Glavni zbor, kot najvišji organ Zveze veteranov vojne za Slovenijo.

 

                                                                        generalmajor Ladislav Lipič

                                                                                       predsednik

 



Vir: ZVVS

Slikovne priloge

  • 24. 09. 2012
    predsedstvo ZVVS


Komentarji

uporabnik komentira brez podanega strinjanja ali nestrinjanja Zoran , 25.11.2012 00:12
ocena (0)
se strinjamse ne strinjam
MANJ PRAVIC ZA VOJNE VETERANE - VI.del:

Glede na že vse povedano, da so nas institucije za katere smo se vsak po svojih najboljših močeh nekoč borili, potem ostaja grenak priokus, da smo postali veliki finančni plen tudi zavarovalnicam. Namreč veliko izmed nas si bo po 01.01.2013 moralo plačevati dodatno zdravstveno zavarovanje, ki ga je do sedaj plačevalo Ministrstvo za delo in družino ter socialne zadeve. To bo nekaterim še otežilo že tako težak socialni položaj, ki bo s tem samo še težji, saj gre za osiromašenje družinskega proračuna za najmanj 333,12 € pa do 342,48 € na leto. Poleg tega je tudi res, da vsi vojni veterani in še posebej žrtve vojnega nasilja, tudi ne bodo izgubili pravic, ki so jih imeli že dosedaj, zlasti ko prejemajo plačo, pokojnino ali prihodke nižje kot 497,15 €. Na ulicah sem srečal veliko do skrajnosti razočaranih vojnih veteranov, od tistih, ki so povedali, da smo leta 1991 držali puške v napačno smer, pa vse do tistih, ki se hočejo statusu vojnih veteranov povsem odreči. Vsem, pa je skupno nekaj, da se počutijo nepotrebne, zavržene, razočarane, predvsem pa ogorčene, da jim organizacija, kot je ZVVS ni pomagala dovolj in ne želijo imeti več nič z njo.
Glede na to, da so na domove začela krožiti pisma iz vseh treh zavarovalnic, ki ponujajo dodatna zdravstvena zavarovanja in sicer: Vzajemna d.v.z., AdriaticSlovenica d.d. in Triglav zdravstvena zavarovalnica d.d., posebej ugodno in samo za vojne veterane, potem je potrebno biti previden. Res je tudi, da ima vsak, ki je bil dosedaj zavarovan pri bilokateri zavarovalnici, to zavarovanje tam prekiniti in po zakonu, mora obstoječa zavarovalnica to prekinitev omogočiti, na tak način, da v roku 3 mesecev sklene zavarovanje pri drugi zavarovalnici.
Glede na aktualno situacijo pri slovenskem zavarovalništvu in glede na to, da bo s 22.decembrom 2012 stopila v veljavo odločitev Evropskega sodišča o izenačenju zavarovalnih premij med moškimi in ženskami, potem bi veljalo počakati na vsaj te datume, da se objavijo nove oziroma spremenjene cene dodatnih zdravstvenih zavarovanj. Po temu datumu bi se namreč cene teh zavarovanj utegnile spremeniti in tako postati bolj transparentne, kar bi utegnilo premije za moške znižati, če se bodo zavarovalnice držale in uveljavile nove tablice smrtnosti za moške in seveda tudi za ženske, kar bi pomenilo tudi zvišanje premij. Vse to pa je seveda odvisno od odločitve in seveda poslovne politike posamezne zavarovalnice in seveda sprejetih podzakonskih aktov.

TRENUTNE CENE:

Trenutne cene dodatnih zdravstvenih zavarovanj so naslednje:
Vzajemna d.v.z. = 28,62 € - 3% popusta = 27,76 €
Adriatic Slovenica d.d. = 29,38 € - 3% popusta = 28,50 €
Triglav zdravstvena zavarovalnica d.d. = 29,42 € - 3% popusta = 28,54 €
Zakonsko dovoljeno znižanje je največ 3% in sicer za plačilo preko direktne bremenitve na banki preko trajnika, za plačilo preko osebnega dohodka ali pokojnine ali pa za plačilo celoletne zavarovalne premije vnaprej.
https://esklepanje.si/dopolnilno-zavarovanje
http://www.vzajemna.si/
Posebna ponudba in UGODNOSTI za vojne veterane:
1. Dopolnilno zdravstveno zavarovanje z maksimalnim 3 % popustom
2. BREZPLAČNO NEZGODNO zavarovanje
3. ZDRAVSTVENA ASISTENCA AS - pomoč in brezplačno svetovanje
4. Atraktiven 2-dnevni oddih na morju ali v termah
5. PRIHRANKI in PAKETNI POPUSTI ob sklenitvi drugih zavarovanj AS
6. Koriščenje počitniških kapacitet Adriatica Slovenice
7. Nagradno ŽREBANJE za 100 nagrad
http://www.adriatic-slovenica.si/za-fizicne-osebe/vrste-zavarovanj/zdravje/dopolnilno-zdravstveno-zavarovanje-vojni-veterani
http://www.zdravstvena.net/

Zaradi vsega nevedenega je potrebno vsekakor počakati, vsaj do objave novih cen dodatnega zdravstvenega zavarovanja in paziti pri vseh zavarovalnicah tudi zaradi dodatnih ugodnosti, dodatnih bonov in ugodnosti za druga zavarovanja, paketnih popustov ter se šele na podlagi tega odločati za spremembo aktualne zavarovalnice, saj bi s tem utegnili prihraniti kar nekaj denarja.

POBUDA ZA USTANOVITEV VETERANSKEGA SKLADA

Vsekakor pa bi bilo potrebno, da bi ob tem tudi oblikovali svoj fond veteranov, kot sem omenil že v mojem prvem nadaljevanju, zlasti, ko bi bilo potrebno pomagati socialno šibkejšim ali pa otrokom, dijakom ali študentom vojnih veteranov.
Tudi pri nas bi lahko podobno kot imajo to urejeno na Hrvaškem, ustanovili ˝Fond Braniteljev Domovinskoga rata i članova njihovih obitelji˝, ˝Veteranski sklad in njihovih družinskih članov˝, kjer so vojni veterani in člani njihovih družin, pridobili deleže tega sklada, ki je v upravljanju Erste bank v velikosti 1,2mrd kun oziroma 160mio€. 23.11.2012 je vrednost enega deleža 565,05 kun (75,34€). Svojim članom delijo tudi dividende in posebej skrbijo tudi za štipendije otrok veteranov.
http://www.braniteljski-portal.hr/sadrzaj/hrvatska/4511
http://www.vecernji.hr/vijesti/braniteljski-fond-nikad-manja-vrijednost-udjela-dividende-clanak-414991
http://www.erste-invest.hr/default.aspx?id=345

uporabnik komentira brez podanega strinjanja ali nestrinjanja g. BORIS VUKAN , 27.10.2012 22:27
ocena (2)
se strinjamse ne strinjam
P še res je

Pa še prav imaš Valter!Zamudili smo pravi trenutek.Bili smo preveč pasivni in popustljivi.Mislim,da leta 91 nihče od nas ni razmišljal o veteranstvu in kakih pravicah.Ko pa so nam ponudili drobtinice,smo jih sprejeli in si mislili,v redu,barem nekaj.Zmota,velika zmota.Še te drobtinice so nam vzeli i bojim se,da smo za vedno odpisani.

uporabnik komentira brez podanega strinjanja ali nestrinjanja VALTER BALDAŠ , 07.10.2012 07:14
ocena (3)
se strinjamse ne strinjam
V prihodnje nič o veteranih brez veteranov

Strinjam se z komentarji. V izjavi za javnost piše med ostalim; V prihodnje nič o veteranih brez veteranov! ... Ja kaj nam pa še lahko vzamejo? Saj veterani tako rekoč nimamo več nobenih pravic. Smo premalo slišani! Bojim se, da smo zamudili pravi trenutek.

uporabnik komentira brez podanega strinjanja ali nestrinjanja Zoran , 02.10.2012 23:09
ocena (2)
se strinjamse ne strinjam
MANJ PRAVIC ZA VOJNE VETERANE

Spoštovani!

Moje prvo javljanje je bilo 05.07.2012 23:43 in to najdete na tem forumu, kjer so v več nadaljevanjih zapisani vsi argumenti in objavljene vse nemoralne, neetične, krivične in diskriminatorne odločbe, saj sedaj kot že omenjeno, ostaja samo še Upravni spor pri Upravnem sodišču Republike Slovenije, Fajfarjeva 33, Ljubljana. Glede na to, da sem Odločbo iz Ministrstva za delo, družino in socialne zadeve prejel dne 26.09.2012, ostaja za vložitev Upravnega spora oziroma tožbe samo še 25 dni. Obenem pa bo spričo nastale situacije potrebno seznaniti širšo javnost in za to pristojne institucije v Evropskem parlamentu, saj za to pristojne institucije in veteranske organizacije, ki bi morale zaščititi vse prizadete vojne veterane tega še niso storile ali zmogle storiti. Ne samo, da so nam odvzeli materialne pravice dodatnega zdravstvenega zavarovanja in pravice do zdraviliškega zdravljenja, kar pomeni tudi večjo finančno obremenitev vseh nas. Sedaj nas hočejo z dolgotrajnimi tožbami in vsemi stroški, ki bi jih morali ob morebitni izgubi tožbe in odvetniki vred plačati, odvrniti ali pa na drugi način ustrahovati, da bi to misel opustili. Zato sem že velikokrat zapisal, da bi se morali vsi vojni veterani v Sloveniji združiti in si pomagati, tako, kot smo bili složni in močni leta 1991.

uporabnik komentira brez podanega strinjanja ali nestrinjanja g. ZVONKO DOVŽAN , 01.10.2012 23:19
ocena (4)
se strinjamse ne strinjam
Nedopustno

Odločbe, ki jih vojni veterani prejemajo so po zakonu o upravnem postopku korektne in vse pritožbe na te odločbe bodo utemeljeno zavrnjene. Nadaljna pot je tožba na upravno sodišče, kjer se postopki vlečejo par let in seveda stanejo, kot vse tožbe. Na ustavno sodišče pa se posameznik lahko pritoži ali da predlog za presojo šele ko je izčrpal vse pravne možnosti.
In zato gospodje lepo posedeni za mizo in okitani z številnimi morda tudi z nezasluženimi kolajnami, končno se zbudite in ukrepajte. Na prve pritožbe že prihajajo negativne povratne odločbe, čakamo na vaše ukrepe, vi pa še kar dremate oz. vam je po pravici povedano malo mar za vaše članstvo.Dajte že enkrat navodila,kaj naj storimo tisti, ki že imamo odločbo z 2 stopnje in nam sedaj v roku 30 dni preostane samo še tožba na Upravnem sodišču.Odgovor zahtevam takoj, kajti čas se izteka.

uporabnik komentira brez podanega strinjanja ali nestrinjanja g. VILJEM ŠIBILA , 30.09.2012 09:13
ocena (4)
se strinjamse ne strinjam
MANJ PRAVIC

Žalostno za našo združenje,ki nič ne naredi za svoje člane,razen,da pošlje položnico za članarino.

uporabnik komentira brez podanega strinjanja ali nestrinjanja Goran Berkopec , 28.09.2012 08:22
ocena (5)
se strinjamse ne strinjam
Predlog vodstvu ZVVS

Spoštovani,
kot reprezentativni predstavnik veteranov vojne za slovenijo imete edini možnost da Ustavnem sodišču RS predlagate presojo ustavnosti členov ZUJF -a, ki zadevajo pravice vojnih veteranov, če vam je to v interesu.
Vendar pa kot vidim objave na vaših forumih in vaše odzive je to problem nekaj veteranov, ki se jih da prešteti na prste ene roke.
Verjetno tudi vi sklepate da ZUJF ni problem vojnih veteranov.
Glede na odzive in aktivnosti vodstva ZVVS se mi pojavlja vprašanje komu je ZVVS sploh namenjena.

uporabnik komentira brez podanega strinjanja ali nestrinjanja Zoran , 27.09.2012 11:15
ocena (0)
se strinjamse ne strinjam
MANJ PRAVIC ZA VOJNE VETERANE

MANJ PRAVIC ZA VOJNE VETERANE - V.del:
REPUBLIKA SLOVENIJA
MINISTRSTVO ZA DELO,
DRUŽINO IN SOCIALNE ZADEVE

Številka 1300l-567/2012-2
Datum 21.09.2012

Ministrstvo za delo, družino in socilane zadeve izdaja, na podlagi 22.člena Zakona o vojnih veteranih(Ur.l.RS 59/2006 - uradno prečiščeno besedilo, 40/2012 - ZUJF), v zadevi pravice do zdravstvenega varstva, na pritožbo .....iz Izole, Ulica...,zoper odločbo upravne enote Izola, št.130-72/2012 z dne 17.07.2012, naslednjo

O D L O Č B O

Pritožba se zavrne.

O b r a z l o ž i t e v

Upravna enota je z izpodbijalno odločbo, št.130-72/2012 z dne 17.07.2012 odločila, da vojni veteran ...., od 1.1.2013 dalje nima pravice do zdravstvenega varstva po Zakonu o vojnih veteranih, v povezavi z Zakonom za uravnoteženje javnih financ.

Stranka je zoper prvostopno odločbo v zakonitem roku vložila pritožbo. V pritožbi navaja, da se ne strinja z ukinitvijo zdravstvenega varstva, saj se vojnim veteranom jemlje edina materialna pravica po Zakonu o vojnih veteranih, kar je nemoralno in neetično ravnanje, saj so vojni veterani v osamosvojitveni vojni izgubili svoje zdravje, kar se je zgodilo tudi njemu. V pritožbi navaja, da pritožbeni organ izpodbijalno odločbo razveljavi ter mu še nadalje prizna pravico do zdravstvenega varstva.

Pritožba ni uetemeljena.

Na podlagi 100.člena Zakona za uravnoteženje javnih financ, ki spreminja 15.člena Zakona o vojnih veteranih, se vojnemu veteranu zagotavlja plačilo zdravstvenih storitev v višini razlike do polne vrednosti storitev zagotovljenih v okviru obveznega zavarovanja, če prejema veteranski dodatek ali če izpolnjuje pogoje za pridobitev veteranskega dodatka.

Zakon za uravnoteženje javnih financ v prvem odstavku 231.člena določa, da se upravičencem, vojnim veteranom, ki so bili na dan 31.05.2012 upravičeni do pravice do plačila zdravstvenih storitev v višini razlike do polne vrednosti storitev, zagotovljenih v okviru obveznega zavarovanja po zakonu, ta pravica zagotavlja do 1.1.2013.

Upravni organ druge stopnje v pritožbenem postopku ugotavlja, da je upravni organ prve stopnje pravilno in po zakonu utemeljeno odločil o pritožnikovi pravici do zdravstvenega varstva. Na podlagi ugotovljenega dejanskega stanja, da pritožnik še ni dopolnil 55 let starosti in ni trajno popolnima nezmožen za delo (oziroma ni prejemnik veteranskega dodatka in ne izpolnjuje pogojev za njegovo pridobitev), je upravni organ prve stopnje odločil v skladu z zgoraj navedeno pravno podlago. Navedbe pritožnika ne morejo vplivati na odločitev v zadevi.

Pritožbene navedbe so neutemeljene, izpodbijalna odločba pa pravilna in po zakonu utemeljena, zato je upravni organ druge stopnje v pritožbenem postopku odločil kot se glasi v izreku te odločbe na podlagi 248.člena Zakona o splošnem upravnem postopku (Ur.l.RS, št.24/06.upb2, 105/2006-ZUS1, 126/2007, 65/2008, 8/2010). Uakon o splošnem upravnem postopku se v postopku upšorablja na podlagi 24.čćlena Zakona o vojnih veteranih.

POUK O PRAVNEM SREDSTVU: Zoper to odločbo v upravnem postopku ni rednega pravnega sredstva, niti ni dovoljeno sprožiti upravnega spora. Upravni spor je mogoče sprožiti zoper prvostopno odločbo s tožbo pri Upravnem sodišču Republike Slovenije, Fajfarjeva 33, Ljubljana, v roku 30 dni po prejemu te odločbe. Tožba se vloži pri navedenem sodišču neposredno pisno ali pošlje po pošti. Tožbi v dveh izvodih je treba priložiti odločbo, ki se izpodbija, v izvirniku, prepisu ali kopiji.

mag.Andrej Vizjak
MINISTER
po pooblastilu
Marjan TRAPE
PODSEKRETAR

Vročiti:
Upravna enota Izola s pripisom in odločbo,
ki naj se vroči stranki - priporočeno;

uporabnik komentira brez podanega strinjanja ali nestrinjanja Zoran , 27.09.2012 11:13
ocena (0)
se strinjamse ne strinjam
MANJ PRAVIC ZA VOJNE VETERANE

MANJ PRAVIC ZA VOJNE VETERANE - II.del:

BOBU BOB
Ladislav Lipič, predsednik Združenja veteranov vojne za Slovenijo: "Veteranov preprosto ni mogoče politično ločevati, saj jih je nedeljivo v celoto povezala zgodovina."
Ponedeljek, 9. julij 2012
web.vecer.com/portal...0905804245

REPUBLIKA SLOVENIJA
UPRAVNA ENOTA IZOLA

Številka: 130-72/2012
Datum: 17.07.2012

Upravna enota Izola izdaja po uradni dolžnosti na podlagi drugega odstavka 231.člena Zakona za uravnoteženje javnih financ(Uradni list RS,št.40/2012) in 22.člena Zakona o vojnih veteranih (Uradni list RS, št.59/06-UPB 2), v zadevi pravice do zdravstvenega varstva, naslednjo

ODLOČBO

1.Vojnemu veteranu ...ne pripada pravica do zdravstvenega varstva od 01.01.2013
2.Odločba UE Izola, št.130-86/2008 z dne 31.07.2008, se z dnem 01.01.2013 razveljavi,
3.Posebni stroški niso zaznamovani

Obrazložitev:
... je bila z odločbo Upravne enote Izola, št.130-86/2008 z dne 31.07.2008, priznana pravica do zdravtvenega varstva.

Na podlagi 100.člena Zakona za uravnoteženje javnih financ (v nadaljevanju ZUJF), ki spreminja 6.člen Zakona o vojnih veteranih, ima pravico do varstva vpjni veteran, ko dopolni 55 let starosti ali je pri njemu nastala trajna popolna izguba delovne zmožnosti.

Po 101.členu ZUJF, ki spreminja 15.člen Zakona o vojnih veteranih, se vojnemu veteranu zagotavlja plačilo zdravstvenih storitev v višini razlike do polne vrednosti storitev zagotovljenih v okviru obveznega zavarovanja, če prejema veteranski dodatek ali če izpolnjuje pogoje za pridobitev veteranskega dodatka.

ZUJF v prvem odstavku 231.člena določa, da se upravičencem, vojnim veteranom, ki so bili na dan 31.05.2012 upravičeni do pravice plačila zdravstvenih storitev v višini razlike do polne vrednosti storitev, zagotovljenih v okviru obveznega zavarovanja po zakonu, ta pravica zagotavlja do 01.01.2013.

Na podlagi drugega odstavka 231.člena ZUJF upravne enote odločijo v postopku, uvedenem po uradni dolžnosti, ali upravičenci do plačila zdravstvenih storitev v višini razlike do polne vrednosti storitev, zagotovljenih v okviru obveznega zavarovanja, od 01.01.2013 dalje izpolnjujejo pogoje za pridobitev te pravice po tem zakunu. Z odločbo, izdano v tem postopku, upravna enota razveljavi odločbo o tej pravici, priznani na podlagi Zakona o vojnih veteranih, če ugotovi, da vojnemu veteranu po tem zakunu ta pravica od 01.01.2013 ne pripada.

Nadalje organ prve stopnje ugotavlja, da ... še ni dopolnil 55 let starosti in ni trajno popolnoma nezmožen za delo, kar se ugotavlja po poteku postavljenega sedemdnevnega roka v katerem je bila stranka vabljena z namenom, da predloži ustrezna dokazila, zato ... v skladu z zgoraj navedeno pravno podlago pravica do zdravstvenega varstva od 01.01.2013 ne pripada.

V postopku nisoi nastali posebni stroški, ki bi bremenili organ oziroma stranko, zato je upravni organ v skladu s prvim odtavkom 118.člena Zakona o splošnem upravnem postopku (Ur.l.RS,št.24/06 - UPB2, v nadaljevanju:ZUP) odločil, kot je navedeno v 3.točki izreka te odločbe.

Na podlagi navedenih razlogov in ugotovitev je bilo odločeno kot je navedeno v izreku te odločbe.

POUK O PRAVNEM SREDSTVU: Zoper to odločbo je dovoljena pritožba v roku 15.dni od vročitve na Ministrstvo za delo, družino in socialne zadeve. Pritožbo se vloži pisno ali poda ustno na zapisnik na upravni enoti Izola ali pošlje po pošti na naslov Upravna enota Izola, 6310 Izola, Cesta v Pregavor 3a.

Ta odločba in morebitna pritožba sta takse prosti po 108.členu Zakona o vojnih invalidih v zvezi z 29.členom Zakona o vojnih veteranih.

Postopek vodil:Matjaž Hribernik
Vodja oddelka za obče zadeve, okolje in prostor
Vilma Klančar Saksida

Vročiti: ... z osebno vročitvijo

MANJ PRAVIC ZA VOJNE VETERANE - III.del:

Za vse tiste, ki se jim izteka 15 dnevni termin za ugovor na odločbo UE bi jim svetoval, da ga vsekakor napišejo in pravočasno ter priporočeno oddajo na PTT. Ob tem pa ni potrebno poudariti, da lahko na prste ene roke naštejemo vse tiste, ki so nam bili pripravljeni nuditi pomoč. Med temi žal tudi ni naše krovne organizacije ZVVS, kjer imajo sicer objavljene ugovore za upokojence in vojne veterane za pokojnine in se ju dobi tukaj:
http://www.zvvs.si:82/?stran=novica&id=938
http://www.zvvs.si:82/datoteke/Ugovor%20vojni%20veterani_1.doc
Prav nič pa ni rečeno o vsemu že zapisanemu, saj je očitno zakonodajalec izbral zelo lep termin o obveščanju in izročanju novih odločb, saj so sedaj med drugim tudi sodne počitnice. Pomislite, da za zapisan ugovor na Ministrstvo za delo, družino in socialne zadeve, je potrebno odvetniku odšteti tudi 500€. Ob takšni družbeni klimi, pa je zato povsem na mestu vprašanje, kdo bo, sploh in če, vojne veterane zaščitil?

MANJ PRAVIC ZA VOJNE VETERANE - IV.del:

Glede na vse že zapisano v I,II, in III.delu sem ob pismenem pozivu s strani UE Izola z dne 27.06.2012 in ob dejstvu, da sem se zglasil 7 dan, torej še pravočasno na UE Izola, zaradi vsega navedenega tudi ugovarjal in protestiral z nestrinjanjem krivičnih in diskriminatornih postopkov in odvzema že davno zagotovljenih pravic. Takrat na licu mesta mi ni bil izdan za ta ustno izražena jasna stališča in koncizno izražene misli, prav noben zapisnik.

Zato sem na zadnji dan 03.08.2012 zakonskega 15 dnevnega roka napisal pritožbo in jo oddal na PTT in jo s povratnico naslovil na UE Izola.

REPUBLIKA SLOVENIJA
UPRAVNA ENOTA Izola
Cesta v Pregavor 3a, 6310 Izola

MINISTRSTVO ZA DELO IN DRUŽINO IN SOCIALNE ZADEVE
Direktorat za invalide, vojne veterane in žrtve vojnega nasilja

Kotnikova ulica 28, 1000 Ljubljana

Številka:130-72/2012
Datum: 06.08.2012

ZADEVA: ... - odstop pritožbe

Na podlagi 245.člena Zakona o splošnem upravnem postopku (Uradni list RS,št.24/2006 - uradno prečiščeno besedilo, 105/2006 ZUS-1, 126/2007, 65/2008,47/2009-odl.US,48/2009-popravek, 8/2010), vam odstopamo spis št.130-72/2012, s pritožbo ...,Ulica..,Izola, zoper odločbo Upravne enote Izola št.130.72/2012 dne 17.17.2012.
Pritožba je dovoljena in pravočasna, vložila jo je upravičena oseba.
S spoštovanjem,
Vilma Klančar Saksida
Vodja oddelka za obče zadeve, okolje in prostor

Vročiti
1. Naslov - priporočeno
2.... Ul. Izola - navadno

Zato še enkrat vsem svetujem, da preberete vse že zapisano pod III.delom

* moje prvo pisanje je bilo datirano z 05.07.2012, veteranska organizacija ZVVS je potrebovala za seznanitev celih 49 dni. Zato mimogrede svetujem, da se zaradi problematike in zmanjšanja pravic za vojne veterane, napiše vseslovenska peticija in se začne z zbiranjem podpisov, saj bodo le na tak način zakonodajalci spregledali svojo veliko zmoto!

uporabnik komentira brez podanega strinjanja ali nestrinjanja Zoran , 27.09.2012 11:10
ocena (0)
se strinjamse ne strinjam
MANJ PRAVIC ZA VOJNE VETERANE

VOJNI VETERANI

Poznam veliko ljudi, ki so sodelovali pri osamosvojitvi in si še vse do danes niso uredili statusa vojnega veterana. Bodisi, da je krivda v slabih evidencah na MORSu, vseh takrat sodelujočih ali tudi v počasnosti ter kompliciranju upravnih organov. Da to drži je krivda tudi v večkratnem spreminjanju samih pogojev za pridobitev statusa vojnega veterana, saj je ob sprejemanju zakona veljalo, da naj bi imel pravico do statusa samo tisti, ki je sodeloval strogo v vojnih operacijah. Kasneje so ob dopolnitvah in spremembah zakona uvedli tudi spremembe, ki tako veljajo za vse sodelujoče od 26.06.1991 do 18.07.1991. Tudi zaradi tega, ker je posamezna pridobitev pravic, ki izhajajo iz sodelovanja, zgolj in samo predmet vsakega posameznika in ni kolektivna, da bi se priznavala avtomatsko takrat sodelujočim. Problem je tudi v sami organiziranosti veteranov, saj naj bi bila veteranska organizacija skrbela tudi za svoje članstvo, tako pa so nekateri člani prepuščeni sami sebi. Veliko je namreč tudi takšnih, ki so ob sedanjih težkih kriznih časih na robu preživetja ali v hudih življenjskih stiskah, pa tudi zaradi brezbriznosti zakonodajalca, niti ne vedo, da bi lahko zaprosili za socialno pomoč.

Pa četudi tukaj govorimo o veteranskih organizacijah, ki so vse prevečkrat zgolj same sebi namen, ne pa tudi mesto, kjer bi pomagali svojim članom ali še bodočim članom. Tako bi morale organizacije pomagati vsem tistim, ki si še do danes, zaradi zgoraj naštetega, še niso uspeli uredili svojih statusov ter s dobrodelnimi in drugimi prostovoljnimi akcijami pomagati vsem tistim ali njihovim družinam, ki so se znašli na robu.

Žal nekaterih zaradi bolezni, ni več med nami in njihove družine še vse do danes, kjub temu, da so njihovi možje in očetje sodelovali v osamosvojitvi Slovenije, še nimajo urejenih njihovih statusov, kar bi jim lahko uredili posthumno, da se ob že povedanem ne ustvarjajo nove krivice. Predvsem pa bi, kot že zgoraj omenjeno, lahko oblikovali poseben krizni sklad, v katerega bi lahko vlagali vsi zainteresirani in tako pomagali vsem članom vojnim veteranom in njihovim družinam.

* tudi pri nas bi lahko podobno kot imajo to urejeno na Hrvaškem, ustanovili ˝Fond Braniteljev Domovinskoga rata i članova njihovih obitelji˝, ˝Veteranski sklad in njihovih družinskih članov˝, kjer so vojni veterani in člani njihovih družin, pridobili deleže tega sklada, ki je v upravljanju Erste Invest v velikosti 1.200.000.000 kun oziroma 160.000.000 €. 04.07.2012 je vrednost enega deleža 557,43 kun (74,32€). Svojim članom delijo tudi dividende in posebej skrbijo tudi za štipendije otrok veteranov.
www.braniteljski-por...atska/4511
www.vecernji.hr/vije...nak-414991
www.erste-invest.hr/...spx?id=345
www.erste-invest.hr/...ond-HB.pdf

In verjemite, da bi prav na takšen način najbolj prispevali k miru in sožitju med vsemi generacijami:

VOJNI VETERANI

2. člen

Vojni veteran je:

– oseba, ki je sodelovala v bojih za obrambo slovenske severne meje v letih 1918 in 1919 (v nadaljnjem besedilu: borec za severno mejo) in slovenski vojni dobrovoljec iz vojn 1912-1918 (v nadaljnjem besedilu: vojni dobrovoljec), in ji je status borca za severno mejo ali vojnega dobrovoljca priznan z odločbo pristojnega državnega organa;

– državljan Republike Slovenije, ki je bil kot pripadnik bivše jugoslovanske vojske v vojni od 6.4. do 17. 4. 1941 odpeljan v ujetništvo;

– borec in drug udeleženec narodnoosvobodilne vojne (v nadaljnjem besedilu: NOV) Slovenije, ki mu je čas udeležbe v NOV do 15. 5. 1945 po predpisih o pokojninskem in invalidskem zavarovanju vštet v pokojninsko dobo v dvojnem ali dejanskem trajanju ali mu je bilo na tej podlagi podeljeno državno odlikovanje, oziroma, ki udeležbo v NOV Slovenije dokaže z drugo javno listino;

– državljan Republike Slovenije, ki mu je čas udeležbe v NOV v drugih delih nekdanje Jugoslavije do 15. 5. 1945 po predpisih o pokojninskem in invalidskem zavarovanju vštet v pokojninsko dobo v dvojnem trajanju;

– državljan Republike Slovenije, ki mu je čas, prebit v oboroženih formacijah antifašističnega gibanja ali v oboroženem antifašističnem boju v drugih deželah in v zavezniških vojskah do 15. 5. 1945 po predpisih o pokojninskem in invalidskem zavarovanju dvojno štet v pokojninsko dobo;

– pripadnik Teritorialne obrambe Republike Slovenije, policist, operativni delavec kriminalistične in obveščevalno varnostne službe, oboroženi pripadnik narodne zaščite ter pripadnik enot za zveze republike in občin, ki je v vojaški agresiji na Republiko Slovenijo v času od 26.6. do 18. 7. 1991 opravljal dolžnosti pri obrambi Republike Slovenije.

2.a člen

Vojni veteran po tem zakonu je tudi član Predsedstva Republike Slovenije in član republiške koordinacijske skupine in podskupine, ki je to dolžnost opravljal v času vojaške agresije na Republiko Slovenijo od 26.6. do 18. 7. 1991.

Ne glede na pogoje iz šeste alinee prejšnjega člena je vojni veteran tudi oseba, ki je v obdobju od 17. 5. 1990 do 25. 6. 1991 opravljala dolžnosti organizatorja manevrske strukture narodne zaščite ter oseba, ki je po odločitvi organizatorja manevrske strukture narodne zaščite v tem obdobju opravljala naloge narodne zaščite, med katere je potrebno šteti tajno zbiranje, varovanje in hrambo orožja, streliva in vojaškega materiala oziroma vojaških ali obrambnih dokumentov v zasebnih oziroma neuradnih prostorih in lokacijah ter izvajanje obveščevalne in protiobveščevalne dejavnosti.

Za organizatorja manevrske strukture narodne zaščite se šteje oseba, ki je v obdobju iz prejšnjega odstavka opravljala funkcijo republiškega sekretarja za obrambo, republiškega sekretarja za notranje zadeve, republiškega in pokrajinskega načelnika narodne zaščite, namestnika in pomočnika republiškega in pokrajinskega načelnika narodne zaščite, občinskega načelnika narodne zaščite ter oseba, ki je bila po odločitvi pristojnega organa za notranje zadeve določena za organiziranje manevrske strukture narodne zaščite v okviru organov za notranje zadeve.

Za pripadnika manevrske strukture narodne zaščite se šteje tudi nosilec znaka z napisom; RS, MSNZ, ONZ, 1990 na sprednji strani in z datumom, 17. 5. 1990 ter številkami 001 do 126 na hrbtni strani.

Ne glede na pogoje iz šeste alinee prejšnjega člena je vojni veteran tudi delavec organov za notranje zadeve, ki je ob osamosvojitvi Republike Slovenije v času od 26. 6. 1991 do 18. 7. 1991 kot pripadnik policijskih enot opravljal naloge, povezane z borbenimi dejstvi in delovanjem zvez policije, kriminalistične službe in varnostno-obveščevalne službe.

Vojni veteran je tudi pripadnik bivše Jugoslovanske ljudske armade (v nadaljevanju: JLA), ki je po nalogu pristojnih organov Republike Slovenije od 17. 5. 1990 do 18. 7. 1991 izvajal vojaške, obveščevalne in protiobveščevalne naloge v korist Republike Slovenije.

Vojni veteran po tem zakonu ne more biti oseba, ki je prestopila iz JLA, pa ni bila udeležena v neposrednih obrambnih aktivnostih, oseba, ki ni prestopila iz JLA na podlagi poziva Predsedstva Republike Slovenije o prestopu pripadnikov JLA do določenega roka ter oseba, ki je v času agresije na Republiko Slovenijo redno služila vojaški rok ali je bila na civilnem služenju vojaškega roka, razen če je bila udeležena v neposrednih obrambnih aktivnostih.

3. člen

Vojni veteran je tudi pripadnik narodno revolucionarne organizacije – TIGR v obdobju od septembra 1927 do 13. 5. 1941.

Oseba iz prejšnjega odstavka uveljavi status vojnega veterana po določbah zakona o splošnem upravnem postopku pri organu, ki odloča po tem zakonu na prvi stopnji.

4. člen

Ne glede na 1. in 2. člen tega zakona se za vojnega veterana ne šteje oseba, ki je prostovoljno ali poklicno sodelovala na strani agresorja.
zakonodaja.gov.si/rp...O3819.html

VARČEVANJE PRIZADELO VETERANE

MANJ PRAVIC ZA VOJNE VETERANE

* Ukinitev pravic do zdraviliškega zdravljenja
* Zvišanje starosti za uveljavitev pravic na 55 let
* Omejitev zagotavljanja zdravstvenega varstva
* Zamik izplačil prejemkov po vojni zakonodaji
http://tvslo.si/predvajaj/varcevanje-prizadelo-veterane/ava2.139447914

BOBU BOB
Bernard Brščič, ekonomist: "Ni čisto nič več argumentov, zakaj ohraniti priviligirane pokojnine veteranom za domovinsko vojno 1991, če se režejo borcem NOB."
Petek, 15. junij 2012
web.vecer.com/portal...1505796807

REPUBLIKA SLOVENIJA
Upravna Enota Izola

Številka 130-72/2012
Datum:27.06.2012

ZADEVA: Vabilo za udeležbo v postopku ugotavljanja o pravici do dopolnilnega zdravstvenega zavarovanja od 01.01.2013 dalje

Upravna enota Izola je na podlagi drugega odstavka 231.člena Zakona za uravnoteženje javnih financ (Uradni last RS, št.40/2012), dolžna po uradni dolžnosti uvesti postopek ugotavljanja o vaši pravici do dopolnilnega zdravstvenega zavarovanja za čas od 01.01.2013.

Na podlagi evidence vojnih veteranov se ugotavlja, da starostnega pogoja 55 let po spremenjenem 6.členu Zakona o vojnih veteranih, do vključno dne 31.12.2013 ne boste izpolnjevali, o morebitnem nastanku trajne popolne izgube delovne zmožnosti (ugotovljene v postopku ZPIZ) pa nimamo podatkov.
Zato v a s p o z i v a m o, da nam v roku 7 dni od prejema tega vabila predložite ustrezna dokazila o morebitnem uvedenem postopku ugotavljanja vaše trajne popolne izgube delovne zmožnosti.
Po poteku zgoraj navedenega roka bomo o vaši pravici do dodatnega zdavstvenega zavarovanja za šas od 01.01.2013 dalje, odločali na podlagi uradnih evidenc, vaših morebitnih dokazil in veljavnih predpisov.

Republika Slovenija
Upravna Enota Izola

OBVESTILO

Na podlagi 100.člena Zakona za uravnoteženje javnih financ (Uradni list RS, št.40/2012 v nadaljevanju ZUJF, ki spreminja 6.člen Zakona o vojnih veteranih, ima pravico do varstva vojni veteran, ko dopolni 55 let starosti ali je pri njemu nastala trajna popolna izguba delovne zmožnosti.

Po 101.členu ZUJF, ki spreminja 15.člen zakona o vojnih veteranih, se vojnemu veteranu zagotavlja plačilo zdravstvenbih storitev v višini razlike do polne vrednosti storitev zagotovljenih v okviru obveznega zavarovanja, če prejema veteranski dodatek ali če izpolnjuje pogoje za pridobitev veteranskega dodatka.

ZUJF v prvem odstavku 231.člena določa, da se upravičencem, vojnim veteranom, ki so bili na dan 31.05.2012 upravičeni do pravice do plačila zdravstvenih storitev v višini razlike do polne vrednosti storitev, zagotovljenih v okviru obveznega zavarovanja po zakonu, ta pravica zagotavlja do 1.1.2013.

Na podlagi drugega odstavka 231. člena ZUJF upravne enote odločijo v postopku, uvedenem po uradni dolžnosti, ali upravičenci do plačila zdravstvenih storitev v višini razlike do polne vrednosti storitev, zagotovljenih v okviru obveznega zavarovanja, od 1.1.2013 dalje izpolnjujejo pogoje za pridobitev te pravice po tem zakonu. Z odločbo, izdano v tem postopku, upravna enota razveljavi odločbo o tej pravici, priznani na podlagi Zakona o vojnih veteranih, če ugotovi, da vojnemu veteranu po tem zakonu ta pravica od 1.1.2013 ne pripada.

* sedaj nam tako retroaktivno ukinjajo že dane in pridobljene pravice, ki so bile nam bile priznane ob nastopu starosti 50 let in tako postajamo svojim državljanom, vključno s politično vrhuško, vedno bolj neprijazna država...zaskrbljuje pa tudi to, da na uradnem dokumentu ni obvezujočega Pravnega pouka, saj potemtakem tudi ni možno podati ugovor ali pa Ustavni spor, tako, kot ga te dni zaradi kršenja njihovih pravic, vlagajo mnogi prizadeti...

* že obstoječe pravice se bodo po novem lahko priznavale vojnim veteranom tudi po izpolnjenem 55 letu, a vendar le pod pogojem, če posameznik ne dosega postavljene višine cenzusa prejemkov pri 497,15 €, za vse druge vojne veterane pa bodo morali trajno za uveljavitev teh pravic, plačevati sami in tako postajamo svojim državljanom, vključno s politično vrhuško, vedno bolj neprijazna država in novimi neenakostmi, ki jih ustvarja vladajoča klika...

VAE SOLI!
Gorje tistemu, ki je sam!

uporabnik komentira brez podanega strinjanja ali nestrinjanja g. SILVESTER BEIGOT , 26.09.2012 21:11
ocena (1)
se strinjamse ne strinjam
Žalostno!

Vojno smo dobili,pravice izgubili!

uporabnik komentira brez podanega strinjanja ali nestrinjanja Goran Berkopec , 25.09.2012 12:06
ocena (4)
se strinjamse ne strinjam
Izjava za javnost

Gospod general,
lepo da ste se odločili, da se v prihodnje ne sme nič zgoditi v zvezi z vojnimi veterani brez vojnih veteranov. V PRIHODNJE!!!
Kaj pa zdaj, ta trenutek, ko so nam vzeli pravice pa nič?

Odločbe, ki jih vojni veterani prejemajo so po zakonu o upravnem postopku korektne in vse pritožbe na te odločbe bodo utemeljeno zavrnjene. Nadaljna pot je tožba na upravno sodišče, kjer se postopki vlečejo par let in seveda stanejo, kot vse tožbe. Na ustavno sodišče pa se posameznik lahko pritoži ali da predlog za presojo šele ko je izčrpal vse pravne možnosti.
Tako.
Pravice, ki smo jih imeli smo izgubili.

Vsebina spletne strani se prikazuje glede na uporabniški nivo. Za prikaz celotne vsebine, komentiranje in glasovanje je potrebna prijava.

Uporabniško ime:
Geslo:

Registracija novega uporabnika.

Pozabljeno uporabniško ime in geslo

Forum
Koristne informacije, aktualne teme
Peticije
Podpisovanje peticij o aktualnih temah
Veteran
Glasilo Veteran
Spomini 1991
Spomini na osamosvojitveno vojno
Mediji o nas
Časopisni izrezki, članki, ...
Kazalo strani
Prikaz drevesne strukture spletne strani
Kontakti
Pokličite nas, pišite nam ...

Izberi kategorijo

Proslave

Srečanja

Pohodi

Šport

Rezultati

Pozivi

Komemoracije

Vabila

Obvestila

Napovedniki

Razpisi

Svečanosti

Usposabljanje

Poročila o delu

Izberi vse

skupaj št. pogledov strani: 4642
št. pogledov trenutnega uporabnika: 4505
Slovenska Vojska Zaposlimo

ZVVS, Rojčeva ulica 16, p.p. 2780, 1110 Ljubljana, Telefon: 01 524-17-84, Telefaks: 01 524-26-88, E-pošta: zveza@zvvs.si

© 2008 ZVVS, Vse pravice pridržane!Avtorji / DisclaimerPravno obvestilo / LegalOblikovanje: potres izdelava spletnih strani in grafično oblikovanje

strežnik: ZVVS.si@www.zvvs.si | strežniški datum in čas: 02.06.2020 17:23:44 | čas izdelave strani: 0,426s